måndag, april 01, 2013

Dax att välja igen

Hemma hos Anya åt vi mest LCHF. Vikket är bra för mig. För jag bli väckt på nytt. Blir påmint om vad min kropp mår bäst av. Dom signalerna som jag så ofta ignorerar :(

En variant på LCHF är ju GI som lixom LCHF ger en jämn blodsocketnivå.
När jag äter GI dumpar jag aldrig (mår inte illa efter jag har ätit alltså) Jag är piggare och jag får inte mina sockerdippar som jag hatar så.

Förstår inte varför det skall vara så svårt att välja den vägen!? Den vägen som är bra för mig, som jag mår bra av och som ju faktiskt är riktigt god!

Det är dax att fatta ett nytt beslut för mig. Min kropp.
Får bli en mjukstart. Att tokkicka är både dyrt och jobbigt *tycker*
Frågan är vart jag skall börja.
Frukosten kanske. Det är den som funkar sämst för mig. Mår som mest illa efter den måltiden.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...