tisdag, april 02, 2013

Göra nån glad!

På påskafton ringde lokala floristen till mig. Hon hade en bukett hon skulle leverera. Inget namn. Bara en hälsning med önskan om en god påsk och ett hopp om storvinst på den bifogade SverigeLotten.
Stod ju i sthlm då så igår var jag och hämta ut buketten. En jättefin vårbukett! -och en nitlott :)

Efter mycket funderade på vem buketten kunde vara ifrån kommer det fram att blommorna var skickade av mannen som jag har kontakt med ang det lilla torpet jag vill ta hand om.
Känns på en gång skönt att inte blommorna kom från nån beundrare som jag behövde avvisa utan bara från en snäll herre med sambo och tonåring som omtänksamt gjorde mig glad :)

Vi bör vara så mycket mera. Tror jag har pratat om det innan. Detta med uppmuntran. Önskar att vi kunde våga uppmuntra varandra mera och att uppmuntran så mycket mera kunde mottagas utan skepsis och funderingar om baktanke. Jag menar... jag får ju ALDRIG blommor! Jag är ju singel och utan uppvaktning vikket tyvärr betyder att man måste köpa sina blommor själv, vikket jag såklart inte har råd med.
Men nu står det en jättevacker vårbukett på mitt köksbord och gör mig glad för att nån just ville att jag skulle bli det.
Sånt är fint!
Jag vill våga va så mycket mera.

Dessutom vill jag bli kär.
Men det är ju en helt annan story :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...