onsdag, april 03, 2013

Tanken bakom





Sitter och kollar på min header som Anna Grundberg har gjort åt mig. Tror aldrig jag förklarade betydelsen av alla delarna av den.
Men ni ser det säkert. Anna har verkligen tänkt till. Hon har följd mig ett tag på instagram och läst bloggen och vet på ett ungefär vad som händer runt mig, vad som är viktigt och vart jag vill.
Det viktigaste är ju barnen. Att dom skall känna sig trygga och skyddade. Att jag kan ge dom den känslan. Trädkronan som vilar över dom kan symbolisera det. Hand i hand, samhörigheten dom emellan är viktig! Jag jobbar hårt för att dom skall känna att dom hör ihop. Dom kommer få behov av varandra i framtiden! Dom behöver varandra nu. Det märks tydligt. Det gör mig glad.
Och mamma... närmaste hjärtat bär jag henne med mig. Att jag aldrig får glömma vem jag kommer av.
Men korparna finns där. Svävande över mig. Så är det. Mycket har ju hänt. Mycket kommer hända.
Fast vi ser solen komma upp!
Vi ser den.
Jag och barnen blickar dit.
Mot ljuset.
En ny dag.
Och vi går ditåt.
Mot solen.
Tillsammans.

Det finns så mycket hopp i den bilden. Jag älskar den!
Tack Anna!

/tant trassel

1 kommentar:

Saidy sa...

Du och dina tankar och dina ord berör mig, alltid. Du är så klok K. Kram Saidy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...