söndag, april 14, 2013

Spolat

Jag har ju vissa berg jag måste jämna med jorden innan jag kan sälja huset.
Ett stort problem jag har haft i ett år ungefär är ju ena toan som efter ett vattenmätarbyte inte gick att spola på! Toan tar helt enkelt inte in vatten vikket tyder på att det är stopp nånstans. Har rensat alla rör och filter i och intill toan.
Allt har hänt i omgångar. Är ju ingen rörmockare och jag har inte haft råd att hämta hit nån heller.
Igår gav jag mig på toan igen. Denne gång tänkte jag konstatera om det öht var tryck på vattnet till toan. För är det det är det ju själva toan det är fel på.
Men jag kunde snart konstatera att det var röret från golvet det var stopp i.
Hörde av mig till en avlägsen kompis på FB vars man jag vet är rörsnubbe. Bad om lite goda råd helt enkelt.
Kl sent på kvällen fick jag svar...dom var påväg hem från ett kalas och undrade om dom kunde svänga förbi på vägen.
Det tog honom 30 min. Sen funkade min toa :)
Det var som jag misstänkte, stopp i röret.
Detta är såååå skönt! Vi har två fungerande toaletter, jag har lärt mig lite nytt och ett stoooort berg har jämnats med marken!
Tack!!!

1 kommentar:

orcid sa...

ÄNTLIGEN!!! åh så bra :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...