tisdag, april 09, 2013

Pumpjävel!




Minns ni räkorna som dog?
Kontaktade han jag köpte räkorna av och tackade för en lyckad försändelse och berättade sen att jag hann njuta av dom i max tre timmar sen var alla utom tre stycken borta... misstänkt uppätna av mina grodor.

Han frågade mig då om jag hade räksäkrad min pump? (!!!)

Qeeee? Faaaaaan att jag inte tänkte på det!!
Räkbäbisar är ju bara typ 3 mm stora... klart som fan att dom åker in i pumpen.
Kollade i pumpen och  jag hittade suspekta likdelar och en väldit massa slem av en konsistens som jag INTE känner igen från algerna.
Så ja... nu fick granntanten snällt lämna ifrån sig ett par nylonstrumpor och jag får snällt beställa nya räkor.
Dom tre jag har kvar är ganska stora så dom klarade sig.

Men jag kommer köpa räkakvarium. Då flyttar jag över räkorna till den vanliga baljan när dom är stora nog så inte varken Korven, Röven eller Kampfisken som vi vill ha, äter upp dom.

Kanske kan sälja lite räkor då...

Men FAN så dum man känner sig!! Att jag inte tänkte på det!
Blä
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

jaha är dom så små ja då fattar ajg att pumpen tog dem. jag trodde de var betydligt större. man är sig av sina misstag ;)

Helena sa...

Jag har iof samma pump, och mina körsbär sitter typ på pumpränderna och rensar alger och annat som fastnar där.. Iof är väl mina iaf en cm stora.. Du verkar ha haft mindre räklingar...

:( Får hoppas de gör nya små bebisar snart.. Har du tre borde du väl iaf ha ett par får vi hoppas?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...