måndag, oktober 11, 2010

Rivstart

Som sagt så har jag bestämt mig för att testa detta med GI.
Har reggat mig i tre månader på www.giviktkoll.se för att om möjligt försöka bryta detta galna mönster av onyttigt ätbeteende som jag hamnat i.
Känns skit bra men jag är gaaaalet sugen hela tiden. Går ju hemma bland alla nybakade bullar och andra gosaker och jag får intet äta.
Ok om man bode själv men jag har tre pers till här hemma som vill äta blåbärspaj, knäckabröd och potatismos.
Tant Trassel får äta... ägg typ :)
Eller nja... det är ju min första dag och har inte hunnit handla än så jag får ta va som bjuds helt enkelt.
Idag åt jag makrill och ägg till frulle, sen begagnad köttfärssås till lunch... eller ägg en timme efter det... lite nötter efter det... två falafel-kulor efter det och sen en tjock ostbit med tre bitar torkad skinka runt och lite purjolök.
Nu är jag döds trött.
Längtar tills jag får äta igen.
haha

Ikväll blirre ... om jag hinner... blomkål/broccolimos och fläskfilé.
Barnen får falukorv å maggisar :)
Weee

Snart är det barngympa.
Orka?
Nä.
/Tant trött

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hejja hejja!

Asså Blomkålsmos e ju så gott :)
Just nu har jag dille på broccoli, brysselkål, blomkålsmos och lax m lite creme fraice blandat m dijon senap =) Ljuuvligt gott!

Tant Trassel sa...

åhhh LAX.
Jag är ju sockerberoende. Det är nog svåraste biten... att jag inte får nåt sött.
Mackor & pasta verkar jag kunna leva utan
Hur funkar den biten för dig?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...