tisdag, oktober 12, 2010

Åh så trött...

jag mår jätte konstigt...
Eller mitt beteende är konstigt.
Tyvärr så är jag ju 'hemmafru' och vad är värre när man INTE får äta vissa saker när man går hemma? INGET.
Jag kan gå runt i köket... inte veta vad jag skall göra... sätta mig vid datorn... resa på mig för att fixa nåt... typ disken... kommer inte på hur jag skall göra det lixom. Det tar en bra stund innan kroppen har fattat vad huvudet satte sig för när jag reste på mig.
(avtändning?)

Öppnar kylskåpet... stänger det... öppnar det, stänger det.
Min virrighet slutar med att jag öppnar kakaburken vari vi har godiset.
VRÄKER i mig... va var det... 6 bitar tror jag, godis.
Mår ganska kasst efter bara 3 minuter.
Varför? Ju för att jag inte SKALL äta godis nu när jag kör Rivstarten på GI men även för att jag ju mår PRIMA av GImat... inga dippar eller dumpningar och vräker man då i sig 6 godisar då är det KLART att kroppen säger 'skyll dig själv dumma dansk'.

Ångrade mig ÄN mera när jag en timme senare gick till brevlåddan och hittade ett brev från Plastikkirurgen på USÖ i Örebro. Jag har fått tid för narkosläkarbesök d 26 okt!
JAG MÅSTE GÅ NED I VIKT!!
Jag kan INTE komma dit och väga 72 kilo!!

Ännu en morot och målet känns ÄN mera på riktigt än innan brevet.
NU är det snart dax Tant!
vill du ha ett FINT resultat då måste du gå ned. Vill du ha ett pluffsit resultat ja då är det bara att gå till frysen efter dom dära bullarna du lyckades skapa här om dan.

HUR svår skall det va???

-fast... jag vill JÄTTE gärna ha dom dära bullarna! -eller godiset... eller nåt annat SÖTT!!
Slutar väl mä att jag fyller mig med Aspartam och förgiftar kroppen för evigt istället.
BARA jag är lycklig!
:)

Pöss
/tant trassel

3 kommentarer:

MissC sa...

Du får se till å byta ut snasket!!!
Chasewnötter, russin, frukt, bär, grönsaker mm. mm...
Då har du ju lite nyttigare alternativ men får ngt att stoppa i munnen :P

orcid sa...

så typiskt när man INTE ska äta då vill man ha ALLT :(

kram

Hello sa...

Du får sysselsätta dig med Hilda istället, så du har tankarna upptagna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...