torsdag, oktober 07, 2010

Ärru DUM eller!?

Går hemma... arbetslös... ÄTER precist hela tiden...
*blä*
Har gått upp typ två kilo. Och NEJ jag vill inte heller bli fet igen... ALDRIG!

Måste sätta stopp! Men jag KAN inte!
Ser inte hur?
Jag är ju missbrukare (mat) och så fel i huvudet sen måååånga år så det beteendet ligger kvar och när jag bara är hemma får jag inte till nån ordning.

Jennie har påbörjat sockeravgiftning idag... jag måste oxå!
Inte bara socker dock...
Skall skita i snabba kolhydrater öht.
Kanske det borde gå om man inte gör det ensam? För just nu KAN jag inte sätta stopp *blä*
Fattar inte va som e fel på mig. Jag måste va dum i huvudet... på riktigt asså!
Utsätta mig själv för detta TROTS att jag har fått en sån fin gåva av Sverige som betalade min operation (jaja... skatten jag vet) och på det sättet gav mig ett nytt liv.
HUR bara KAN jag utmana det livet jag fått på det hära sättet??

Nej nu... NU
/tant fet i huvudet

3 kommentarer:

Marie sa...

Meh hallå?! Du är väl allt annat än dum i huvet!!! Du är ju iaf medveten om bekymret så kolla om det finns nån bra kbt-grupp på nätet eller se till att vården erbjuder dig en kbt-terapeut. Då kan du få stöd i grupp om du vill eller någon som driver på... Du fixar det! Heja!

Unknown sa...

Älskade du! Sluta slå på dig själv!!! Måste och måste... om du vill så gör du det, ok? puss

Tant Trassel sa...

Petra: min fettma berodde tyvärr just på den delen som jag inte kan... att få det att funka genom att VILJA.
Jag måste ha nån som slårmig i huvudet tyvärr.
Det är där matberoende och sockerberoende är så besvärligt... som andra sorters beroende.
Låve Hjo. Tack för din omtanke ;)

Marie: Ja KBT har jag faktiskt funderat på...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...