tisdag, oktober 05, 2010

Jobbfront

Det går bra nu...
tror jag

Jag har ju hängt ett bra tag hos Manpower på nåt som heter Jobbcoaching.
Det har väl inte ledd till nåt särskild FÖRR ENS sista mötet med min jobbcoach då hon plötsligt vert 'utbytt' mot rekryteringschefen på Manpower.
Hon är både dösnygg och underbart trevlig att prata med. DESSUTOM hände det plötsligt en masse.
Hon satte mig i kontakt med en manpowersnubbe som verkade veta en massse och tjootjing var jag inbookat för ett jobbintervju på Schneider i Örebro.

Igår var jag där. Det skulle närvara tre pers på intervjun och jag är absoluuuut inte van att gå på intervjuer öht.
Men tre pers kändes väl lite... läskit typ.
Men det var ett otroligt avslappnat gäng som jag umgicks med i 1,5 timme. Vi pratade lite fram å tillbaka och det kändes riktigt bra. Tyckte även att stämningen på stället kändes bra.

Det är altså ett jobb på monteringen.
Jobbet innebär väl mera eller mindre att montera ihop olika elkomponenter... skåp, dosar... name it. Allt från super lätta ihopmonteringar till svåra med ritningsläsning och en viss materialbearbetning... vikket JAG ju går igång på :)
Jag ser alltså att jag skulle kunna lära mig mycket och på ett naturligt sätt utvecklas!
Detta skulle kunna vara en språngbräda till mitt drömmjobb på ESAB hähä

Men jag känner att det är ok att få göra detta ett tag.

Idag skulle dom ha ännu en intervju på Schneider och sen skulle dom bestämma sig för vem dom vill 'anställa' (rekrytera)
Vi hoppas på det bästa... eller hur? :)

Kram
/tant hoppfull

5 kommentarer:

Jennie sa...

*hålla tummar å tår*

Unknown sa...

Håller tummar och tår!

Hello sa...

Hoppas är bara förnamnet!!!!

orcid sa...

håller tummarna!!!!

Tant Trassel sa...

taaack

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...