onsdag, oktober 13, 2010

Prutt :(

Jag VILLE verkligen ha det dära jobbet på Schneider.
Men dom tog in nån kille direkt från gymnasiet som hade gått el-programmet.
Vet inte riktigt hur dom tänkte...
Jag har antagligen samma el kunskaper som han.
Dessutom ger jag INGET för ett sånt gymnasieprogram.
En kille i min klass hade gått elprogrammet på gymnasiet. Han visste inte vad en resistans var typ.
nej men jag sitter så gärna kvar här hemma utan sociala kontakter och äter upp mig.
Känner mig faktiskt nere nu.
Så d så.

/tt

1 kommentar:

Hello sa...

Prutt är ordet! Suck. Lider verkligen med dig!

Men du, be dem motivera sig - vad hade han som du inte har? (Förmodligen var det tvärtom - du har nåt som han inte har... BARN!) Ring upp imorgon och be att få feedback på intervjun och att de förklarar hur de har tänkt. Säg att du skulle uppskatta det för din egen utveckling och för att ha bättre förutsättningar nästa gång du är på intervju. Och om han försäger sig och andas nåt om att du är kvinna och mamma, så ringer du diskrimineringsombudsmannen direkt!

Det ger dig ju inte jobbet, men du slipper i alla fall gå och grubbla på varför han och inte jag. Lycka till!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...