onsdag, januari 08, 2014

På egen hand


Tänkte fota under dagen idag men jag hade fullt upp precist hels tiden att jag lixom aldrig fick ett bra läge.
Tänkte berätta att jag har haft min första dag med egna uppdrag på jobbet. I egen bil, med eget ansvar, att lösa egna problem.
Som vanligt i denna bransch så vert det ett jäkla flackande hit och dit och ingenstans vert nåt klart. Men jag la upp min dag själv. Och det var sååååå skönt! Asså SÅ skönt.
Imorn kommer jag fortsätta på samma rulle. Måste ju bli klar :)

Så med stor självdistans har jag på offentlig plats legat på knä med röven i vädret i en rabatt/häck för att som en hund, gräva fram matningen på en stolpe till en motorvärmare. I regnet.
Och det var så mysit :)
Bara för att det var MITT uppdrag.
Vet ungefär hur Hwila känner sig när hon en lördag morron för första gången väcker mig med orden: Gomorron mamma. Jag har gjort kaffe åt dig och värmt mjölk.
Ungefär så känner jag mig efter idag. Inte för att det var nåt färdigställd men jag gjorde det själv.
Och fram för allt...det var ju inga problem. Bara man får lite hjälp att tänka ibland :)

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

det där karina är en BRA känsla. Så glad att du har den känslan. Den är nyttig och underbar på en och samma gång. :)

pöss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...