onsdag, januari 29, 2014

Note to myself

Du måste förstå att så livet ter sig, inte alltid beror på dig. På din person eller ditt beteende. 
Människors val blir din väg.
Och människors beslut är inte alltid frukten av vem du är.
Det är frukten av vem dom själva är.
Det projekteras till dig och dom ser dig som orsaken. De ser inte sin del i allt.

Du är lätt att göra dessa val åt.
Du skyller ingen. 
Ifrågesätter ingen.
Lämnar ingen.

Du skyller Dig.
Ifrågasätter Dig.
& du lämnar den du är och blir det som finns kvar efter att bitar av dig brytits ned och slitits bort.

Du är lätt att lämna.
Stark.
Bestämt.
Livskämpe.
Alltid ett ben kvar på land.
Alltid nosen ovan vattenytan.

Men din själ drunknar.
Den kämpar, räddar sig tillbaka till livet.
Tills den puttas omkull, dras ut på djupt vatten igen.
Lite svagare än sist.

Du måste förstå.
Rädda digsjälv! 

6 kommentarer:

Maarten sa...

Hej Gumman! (om jag få kalla dig så)
Känns som något inte går som du vill i ditt liv, och vill bara säga att om jag kan hjälpa till gör jag det! Skulle skriva till dig på FB men där finns du inte mer.
Gör inga dumheter!!!!! säger t.o.m. Gucci! Kram hör av dig om du behöver hjälp!! till mig eller Ingrid
Kram Maarten

Hedvig Von Hell sa...

Du är på rätt spår. Keep up the good work. Man kan absolut inte ge sig själv skulden för allt, man kan nämligen inte styra andra. /Hedvig Von Hell

M sa...

Du skriver vackert C, du sätter ord på mycket som många känner och upplever. Du är bra!! Kram!

Tant Trassel sa...

Tack Maarten!

Tant Trassel sa...

Tyvärr så går det at styra andra. Måste bara lära mig att inte vara den som blir styrd och att mitt liv kommer ta vändningar pga beslut som andra människor fattar. Thats life. Kram <3

Tant Trassel sa...

Tack M. Du är ju jättebra du mä! Har jag tyckt sen första gången jag träffade dig <3 Hoppas ingen blir kastat runt såhär för det önskar jag fan ingen. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...