fredag, januari 24, 2014

Jomen nu måste jag!



Behöver verkligen få ordning på mitt mående.
Tycker jag faktiskt ser ett visst samband mellan vad jag äter och hur min insida mår.
Visst att jag har saker att kämpa med som skulle få dom flesta att vackla men jag tror faktiskt att det skulle kännas en del lättare om jag äter bättre.
Asså att maten påverkar psyket. Mycket. 

Så nu ska jag laborera fram en hållbar lösning för mig.
Äta sånt jag mår bra av.
Först och främst skall jag ta bort kolhydrater. Mår verkligen verkligen inte bra av dom. Jag VET ju lixom det... Mår alltid illa efter maten. Får knappt i mig frukost. Jag får sockerdippar i tid och otid och allt är kolhydraternas fel. Kan lägga 1000kr på det.

Så nu har jag fyllt förrådet i frysen med lchf-bröd. Jättegott, mättande till tusan och jag mår braaaaaa efter frukost fast att jag är tvärmätt.
I övrigt äter jag inga kolhydrater.
Jo idag åt jag en semla när jag kom hem och tog helg.
Men som sagt så letar jag fram en hållbar lösning och för mig är det inte att jämnt avstå från allt.
Får se om det funkar.

Har hållit på sedan i måndags.
Nu ger vi det nån månad och gör en ny utvärdering :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...