fredag, januari 31, 2014

Ett tu tre fyyyra


Måste få lite ordning i min tvhörna. Min tv har varit det svarta fåret i min inredning!
En tidig variant på plattv som ändå är relativt tjock men fram för allt har en yta som är skrämmande! Förutom skärmen sitter det en tjoooock ram ooooch högtalare på varje sida av tvn.

Och ett BRA tag har jag kolla lite försiktigt på nya tvn. Jag tänkte att jag vill ha en mindre tv. Jag kommer aldrig på tv och behöver därför inte en så stor tv som jag har, vilket är 42 tum.

Beatämmer mig för att en billig 32 tums tv på Net on Net får duga och här om dan gjorde jag slag i saken o åkte dit för att titta.
Stod och gapade när jag såg 32 tums tvn... Den var ju aaaasliten!! Den syntes ju för fan knappt!?
Kollade sen på en 42 tum, samma tum som jag redan har. Och det var helt overkligt... Den var oxå jätteliten! 
Eller den kändes liten.
För det var då jag insåg att 42 tum inte behövde se ut som 63 tum utan kunde vara diskret och helt ok att titta på.
Och det var då jag plötsligt köpte ny tv.
Och en asbillig dvdspelare som tar lika mycket plats som en Play Station.
Så nu har jag plötsligt en hel vägg fri känns det som och det trigger mig att snygga till lite på tvväggen.
Ungarna får in den gamla tvn till sig o alla spelkonsoller åker in dit dom mä.
Kvar vid mammans tv blir en tv och en superliten dvdspelare. Topp!

Så nu skall här byggas tvbänk.
På bilden ser ni ingredienserna.
Sen funderar jag på Trälut för att öka gråandet av pallen.
Har släppt lutfrågan till ett proffs och väntar på bästa tipsen.
Tror det blir bra :)

/tant tassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...