lördag, januari 04, 2014

Nollkoll



När man skickar iväg ungarna till pappan i 10 dagar och förlorar kontrollen...
Och paniken som uppstår när man inser att nån unge har handlat inuti ett BARNSPEL för nästan 800kr
Och man dessutom inte får tag in pappan så han kan kasta deras paddor åt helvete...

Känner mig jävligt korkad men asså... Jag tycker inte det ska gå att handla för så ofantligt mycket pengar inuti ett gratis barnspel. 

Zion bröt ihop när han insåg vad han hadek 'gjort'
Jag försökte övertyga honom att det INTE var hans fel utan mitt o pappans. 
Har pratat med andra och det är tydligen helt omöjligt för ungarna att veta att dom inte köper för lossaspengar. 
Nu har jag bytt kod och satt spärr på alla internetuppkopplade enheter härhemma. Borde ha gjrt det innan men jag tyckte jag hade bra koll.
Tji fick jag.

Mailade appstore i panik och förklarade på jäkligtdålig engelska vad som hade hänt.
Och vet ni... Dom valde att förbigå sina regler och häva köpet.
Tyckte nog jag var ganska stort. Lilla jag mot dom lixom...är ju bara en fis i rymden för dom.
Men dom gjorde det.
Såååå lättat!

Så tips till er med barn, internet och sånt shit. Sätt spärr och lösen på ALLT. Barnen kan inte ha den kollen.

/tant lite klokare



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...