söndag, januari 12, 2014

DinoPyssel


Nu har det hänt igen. Jag har sett nåt jag behöver i mitt liv. Ja... i min inredning.
Och då måste man ju reda sig själv. Så två dinosaurier fick sätta livet till idag. 
Projektet går ut på att få ytterligare ljus i vårt hus.
Behöver ljusstaker och alla jag ser är antingen för dyra eller för vanliga eller för tråkiga. 

Så jag handlade en Tyranusaurus Rex på BR-Leksaker och en lite mindre dino, hittat på ungarnas rum, fick hål i ryggen för att tillfredsställa mig.
Ljushållarna i mässing köpte jag på Panduro för 49 kr.
Sen ska dom limmas fast i hålet på dinoryggarna när jag har sprayat dom små djuren med färg. Tror det blir åt guld/mässings hållet. 
Det kommer bli asbra! 


Hwila tvingade mig att tända dinosarna innan dom har blivit målade och är riktigt "fint"

När hon såg mig borra hål i ryggen på hennes dino... 
"Men... Va gör du mä Serra!?!?"
"Urm jooserru... Serra hade fått en stor böld på ryggen som jag var tvungen att borra bort för annars så dör hon!,"
"Ahaaaaa"

Puuuhh. Den gick hem ;)
Hon verkar nöjd med pysslet iaf!
Får se om hon gillar dom när jag har målat dom oxå.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...