lördag, januari 11, 2014

Idag


Utöver denna fåtölj finns det fem sittplatser att nyttja. Men är det ungdomskärleksfilm på bolli då är det bra att ha sin vän nära. 

Det är pappahelg hos mamma denna gång. Pappan skall måla väggarna i sitt hus så vi tar o gör annat än att kolla på färg som torkar. Vi var där idag då han behövde hjälp att fixa strömmen från sin panna till en pelletsbrännare han har köpt.
Så vi var hos pappan ngr timmar, jobbade, åt mat, drack kaffe och sen drog vi till stan igen.


Resten av dan har vi stökat bort julen, smuttat på paraplydrinkar, ätit nötter och kollat på Americas Funniest Videos.
Men när lillebror hade somnat i soffan gick jag o Hwila upp till min säng där jag gav henne en låååångsam lotion-insmörjning medan hon läste Tintin.

Nu är mamman trött och imorn bitti har jag blivit lovat morronkaffe av min dotter.
Så jag skall skynda mig att somna så det kan bli imorn.

/tant trassel som har jobbat o lärt sig massor idag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...