tisdag, juli 17, 2012

Nya möjligheter

Mina barn är, när dom bor hos sin pappa varannan vecka, på dagis och i skola/fritids från kl 08:20 då Hwilas skola börjar, till kl 19:45 ungefär då pappan kommer från jobbet.
Som ni ser är det extremt långa dagar och går på inget sätt att försvara.
Barnen hatar det och kvällis i Laxå liknar mera förvaring än OMSORG.
Detta är en av orsakerna till att jag vill ha förändring i våra liv.
Som ni vet så tycker jag inte heller att det finns någon framtid i Laxå. Varken för mig eller barnen eller för den sakens skull för barnens pappa. Han är storstadsmänniska och klickar inte alls med Laxå.
DESSUTOM tycker jag att ska vi byta till en bättre skola och komma bort från Laxå då är det dax att göra det INNAN barnen kommer för mycket in i skolan här.
Men... jag kan ju inte bara ta barnen och dra till Örebro.
Pappan har rätt till sina barn och det skulle jag aldrig ta ifrån honom.
Men för ett tag sedan kom jag med ett förslag för att för det första slippa kvällis och för det andra ge oss möjligheten att förändra skolsituationen för ungarna och livssituationen för mig.
Även fast att jag inte är ihop med mitt livs kärlek längre så vill jag fortfarande flytta.
Mitt förslag lät: tre helger av fyra.
Alltså att R har barnen tre helger av fyra och jag har resten. Alla vardagar och var fjärde helg.
Detta betyder MASSOR kvalitetstid för R och barnen och en stabil och lagom vardag för barnen.
Jag slipper dessutom sitta hemma på hans barnveckor och må dåligt över att dom är på kvällis och jag är ensam hemma.

Och nu har R alltså sagt ja till mitt förslag.
Vi testar och ser hur det funkar.
I lugn takt.
och jag är så glad, för nu äntligen finns det möjligheter för oss som inte fanns innan.
Detta är inte för evigt. Målet är ju såklart att R skall ha barnen halvtid men med hans jobb som det ser ut idag är det typ ohållbart.

Barnen blev glada när jag berättade. Dom slipper kvällis :)
/tant trassel

-fula tallriken på bilderna kan du läsa om här


1 kommentar:

Julia sa...

Jag tycker det låter mycket bra! Ni samarbetar för barnens bästa, det är fint. Jag har mina barn nästan jämt. Vi har ett umgängesavtal som säger varannan helg men så blir det inte alltid då pappan flyttade 50 mil ifrån oss för ett par år sedan. Han har dock kvar huset här nere så ibland kommer han hit. Egentid är svårt! Den finns typ inte. Man får hitta små stunder här och där. Men det viktigaste är att barnen mår bra, då mår vi mammor också bra, visst? Hoppas det ska funka för er nu. Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...