söndag, juli 22, 2012

Mindre o mindre

Han tyckte tre helger av fyra var för mycket (?)
Numera är jag ensam förälder på typ heltid.
Barnens pappa kommer ha dom varannan helg.
Var Karina kommer ta vägen då blir intressant. Jag är lite rädd. Att jag ska försvinna. Bli en ensam bitter medelålders brud som inte känner nån.
Jag är ju själv. Har ingen. Ingen familj. Ingen partner. O därmed ingen naturlig avlastning när man själv vill vara en del av ett övrigt liv.

Tappar man inte bort sig?

Jag är samtidigt så glad att få vara del av mina barns vardag o fritid på det sättet som det blir. Vi kommer bli ett tufft gäng. Jag vet det.

Ska bara vänja mig vid tanken, känslan och se det bra i detta.
Ska bara våga tro på våran framtid. På min. Att den finns.

/tant trassel

4 kommentarer:

Julia sa...

Du klarar det!

Trebarnsmamman sa...

Men det är ju bara han som förlorar på det! Du kommer ha dina barn, och genom barnen kommer du träffa människor. Och du kommer ha jobbigt men fantastiskt roligt.

Tant Trassel sa...

jo det bli nog bra

orcid sa...

men...jag förstår inte..vill han inte ha barnen mer? varför?
men ajg vet att DU klarar det, det gör du! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...