onsdag, oktober 12, 2011

Vindstrappa

I sommar när mamma å pappa Danmark var här var pappa å jag uppe på vinden för att se hur skicket var.
Näst intill omöjligt att få upp sitt arsle på vinden och HUR dom har fått baxat upp all virke dit upp tycke jag är ett under!
Iaf så fascinerades jag över all utrymme däruppe som finns där till ingen nytta!
Jag har bestämt mig för att sätta in en vindslucka med stege.
Tipset fick jag hos hon som äger bloggen ETERNITHUSET
Har velat fram och tillbaka om jag skulle lägga 2000kr för att få en bredare lucka, altså 700x1100 istället för standardmåttet 600x1200 men har tyckt att det nog inte var värd 1000 kr extra för en bredare lucka.
Men när jag hade läst lite på nätet läste jag ett tips från en som hade köpt en 700x1100 på en affär som heter Jem&Fix som när jag reserchar lite förstår endast ligger i södra Sverige. Dock ringer en klocka... jag känner igen namnet så väl... Kollar och visst är det så. Jem&Fix ligger där mamma å pappa danmark bor. Jag kontakter företaget som berättar att dom har en vindstrappa till salu denne vecka för 499dkr
Tycker det var lagom för mig :)
Så idag åkte pappa iväg och köpte en åt mig som jag sen tar mä hem till jul.
Hurra!
Iaf så vill jag ju kunna sätta upp lådor med julpynt typ å vinterkläder å annat sånt shit man inte man ha framme alltid!
Bra va? :)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...