torsdag, oktober 27, 2011

Upp åt väggarna

Skall ju dela upp ungarnas rum så dom får ett lekrum där Simons barn skall ha bäddfåtöljerna att sova i när dom sover över och ett rum som skall vara sovrum där mina ungar skall ha en våningssäng i trä som jag försöker göra lite mysig så dom kan göra koja och sånt.
Iaf så har jag ju redan målat rosa på Hwilas rum, som skall bli lekrummet. Dörrar, foder och golv är/skall bli rosa. Färgen är en smutsig rosa färg med lite lila sting tycker jag.
Nu kollar jag på tapeter och känner att jag vill ha en barntapet OCH jag måste bryta det rosa så även Zion kan trivas i rummet.
Nu har jag kärat ned mig något så ordentligt i en tapet. Tanken med en barntapet är att det oftast händer lite om man kollar. Som en hemlig tavla lixom.
Denna funkar både som endast en våd eller en hel vägg. Har inte bestämt mig för hur jag vill ha det än men genom samtal med människor som vet lite om sånt så har vi kommit fram till att den skulle funka med allt det ljust rosa och dessutom bryta av ordentligt så alla orkar vara i rummet.
Annars har jag kollat på dessa...






























Visst var den lite fin? Som en barnbok från sent 60-tal.
Och sist denne som är en nytillverkat tapet till skillnad från dom andra som är sparade från 60 och 70-talet.


















Mitt problem med trädtapeten är väl att det lixom inte händer nåt.
Funderar på om ungarna kanske skall ha den bakom sin våningssäng i sovrummet...
Kolla vilken fin kontrast på det blåa bordet och trädtapeten! Älskar det!
Kanske vore rätt färg för våningssängen?
Får se vad Simon säger... han får oxå yttra sig :)
/tant trassel

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej! Jag måste bara fråga var du hittat den översta barntapeten? Namn och fabrikat? Helt underbar!

Tant Trassel sa...

Hej ida. Jo du den var nog från Tapetorama.
Men jag tror iiiinte den finns kvar.
Men kolla!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...