torsdag, september 29, 2011

Tapetpojken

Brukar lyssna på P3 och P4 dokumentärer när det passar sig.
Fördelen med iPhonen är att man kan ha den i Flygplansläge och lyssna på nedladdade avsnitt så man inte stör testarna på jobbet.

P4 har mest typ livsöden medan P3 har mera upplysande dokumentärer som tex Etoniakatastrofen eller Trustoraffärerna eller annat sånt.

Iaf så lyssnade jag igår på en P4 dokumentär om Tapetpojken Lars.
Lars har asbergers och har sen 20 år ritat på baksidan av tapetrullar.
Idag har han byggt en hel stad med typ 44 miljoner invånare och ungefär lika många bilar :)

Jätte intressant och fint på sitt lilla sätt...
Tänk om hans lilla stad en dag blir riktiga tapeter... vore inte det lite najs? 

Hejja Lars!
Besök honom här:

/tant trassel

4 kommentarer:

sessy sa...

Lars är uppvuxen i samma område som mig, vi lekte litegrann när vi var små. Jag visste inte att han hade en sida, kul att få veta, tack för länken :) det är spännande med människor som inte är som alla andra.

Tant Trassel sa...

oj va lustigt :)

Johan sa...

Kul att Lasse har blivit så omtalad! :) Jag håller på att uppdatera hans hemsida, hemsidan har flyttat till http://minsta.se/, och letar upp lite reportage om hans tapeter och råkade snubbla in här. Kolla in hans uppdaterade hemsida och diverse reportage under länken "Reportage" i menyn :)

/ Johan, Lasses bror

Tant Trassel sa...

Hej Johan!
Va fint att du tittar in och säger hej!
Det vert jag glad för. Skall kolla in på Lasses sida igen!

Hälsa honom att han verkar som en fin kille.

/karina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...