fredag, september 09, 2011

Leva som man önskar


Just idag kan jag leva lite mera som jag önskar.
Det har jag väntat på kan jag lova.
Först har jag drömt, sen har jag upplevt, sen har jag längtat och nu är jag framme. Nu kan jag leva och agera öppet.
Men fortfarande är det en lång väg kvar tills jag FULLT UT kan leva ett liv som byggs på beslut som fattas med rätt syfte.
Jag vill leva sant!

Mitt liv innan har gett mig två fantastiska barn, ja, men om jag ser på orsaken till beslut allt från förhållande, till bostad, till barn, till äktenskap, då ser jag att alla beslut fattades på fel grunder.
Jag skall aldrig göra om det.
Det leder bara till olycka.

Nu tar jag ett steg åt gången, drömmer om framtiden, ja, men fattar beslut grundade på rätt orsaker. Tror det är ett vinnande koncept.

-jag skall bara bestiga ett JÄTTE berg innan jag bli lugn.

/tant trassel

4 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Hejja Trassel!!!!!
Kanske är den här boken något för dig? http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/happy-happy--en-bok-om-skilsmassor
Att följa sitt hjärta är inte alltid så lätt...för hjärtat säger så många olika saker. KRAM

orcid sa...

jag har lite svårt att förstå hur man kan begå så många fel i sina beslut (dvs om och om igen), men är det en typ kedjereaktion?

glad att du äntligen kommit närmare det livet du velat leva så länge.

kram

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram

TapetserarEva sa...

Hej vännen,

om du vill har du en "stafettpinne" att hämta i min blogg. Kramar//Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...