onsdag, september 07, 2011

Fredagssammanbrott

Den fredagen jag får barnen har jag alltid en såkallad 'fredagsöverraskning'
Det är typ om man frågar Hwila eller Zion, en PetShop eller en Nijago... vikket väl kan vara sant i vissa fall men det kan även vara en utflykt, en aktivitet, ett besök eller något annat roligt... inte alltid en leksak asså.

Denne gång hade jag bestämt att vi skulle gå till minigolfbanen och spela tillsammans och avsluta med att fika på Burger King mitt emot.

Barnen var jätte spända när jag hämtade dom från dagis men när Hwila förstod vad som skulle hända bröt hon ihop med klubban i hand... hon 'hatar' tydligen minigolf.
Hon grät å grät å grääääät. Till slut gick jag å spelade med Zion som förresten var SUPER överlycklig över överraskningen.

Till slut gick Hwila och lekte med hagel (ja jag vet... mitt i sommaren) och samlade ekollon medan Zion spelade och spelade och lixom aldrig kunde sluta igen.
Det var alltså helt hans grej. Kan ju berätta att han kom igenom banan på bättre slag än mig... jag vet att det kanske inte säger så mycket men han är ju lixom bara 5 år.

Nåväl... nu vet jag ju det... att Hwila hatar minigolf, att Zion älskar det och att jag får öka kreativiteten när det gäller fredagsöverraskningarna :)

Tjing
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...