torsdag, september 22, 2011

En Kavat liten Dam

Kavat skofabrik har gjort en satsning med Damskor.
SKIT snygga!
Har kollat in Höst/Vinter kollektionen och jag är sååå såld!
Jag vill ha ALLA skor.

Har har ni ett smakprov på några av stövlarna.
Alla modeller finnns i 3 eller flera nyanser.
Här har ni konjak-färgen på alla modeller JAG gillar och en liten extra i blått bara på kul... gillar den oxå förresten :)







Kavat skriver på sin hemsida såhär om den sista stöveln:
'Underbar läderstövel, dessutom ekologisk och miljömärkt, helt fri från krom, teflon, PTFE och andra fluorerande kolväten. Tillverkad i Sverige av svenskt vegetabilgarvat skinn från Tärnsjö. Varmfodrad med äkta ull foder från Norge. Naturliga material gör att skon andas extremt bra. Dragkedja på skons insida för enklare påtagning. Innersula i microfiber med excellent stötupptagningsförmåga och andasfunktion. Yttersula av gummi, delvis återvunnen, ger bra grepp.

*Vegetabilgarvat= skinnet är garvat med naturliga extrakt helt utan krom och andra farliga kemikalier.'

Jag är mycket mycket svag för Kavats Ekobarnskor men har inte investerat i ett par än eftersom ungarnas fötter ju växer... som sig bör och då känns det som väldit mycket pengar för mig att betala för ett par sommarskor.
Men SNYGGA är dom iaf.
Men nu när DETTA har ploppat fram...
En fördel för mig kan vara att jag bor där jag bor och att Kavat Outletbutiken ligger bara en liten bit härifrån och DÄR går det att hitta billiga skor.
Jag har hittat vinterstövlar till ungarna för 150 kr

Imorn tänkte jag åka dit å se om jag kan fynda lite.
Behöver verkligen några vinterstövlar som inte får mig att se ut som en WT morsa.
Dessutom får man ju skärpa till sig lite när man är ihop med en kille som folk tror är min lillebror ;)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...