måndag, september 19, 2011

Borta


Nu är det borta. Pianot. Det bor numera i Lindesberg och jag TROR faktiskt att skulle man leta lite efter en riktigt bra Pianotekniker så går det att stämma.
Jag GAV bort det och tjejen som hämtade det var JÄTTE glad... och jätte gullig :)
Hon berättade att hon ville ha just ett gammalt piano att göra musik av. Jag frågade lite och dom har tydligen ett band som heter My Endless Wishes och dom har lite låtar på MySpace.
HÄR kan ni lyssna.

Men ja... nu är det frågan om vad som vi ska ställa i det hörnet istället. Som det känns nu så var det nästan skönt att få lite space härinne. Jag har ju typ jordens minsta vardagsrum.
Men jag pratade med sotaren när han var här sist och jag frågade honom om möjligheten att ta upp hål till kamin i det hörnet. Skorstensstocken går där.
Han bad mig säga till när vi skulle sätta i dött intill sovrummet och ändå måste pyssla med den väggen där gökuret hänger då skulle han ta hål.

Jag har nog bestämt mig för en Jötun 6. En norsk gjutjärnskamin som nog kommer passa mycket bra i det hörnet och till huset i övrigt.
Här är ett exempel på en Jötul 6.


En ganska billig sak som man kan gå för runt 3000 kr för en fin.
Ska bli så mysit om jag kunde få till det!

Tänk er själva... och sen i hörnet mitt emot ställer vi en rymlig soffa som ALLA får plats i.
Men det är nästa bekymmer... soffa...
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...