onsdag, september 07, 2011



Igår: Försöker få en lugn stund i sängen... själv...utan nån som rullar runt och hoppar. Ligger där för att jag har magont och mår illa... VABbar egentligen eftersom Hwila har haft feber och huvudverk men nu sista dagen hemma då hon verkar må bra då börjar jag må lite dåligt.

Idag: Sjukskriver mig... kör barnen till dagis och åker hem för att ta hand om mig själv. Oxå kallad VAM.
Kl 12 ringer dagis att Zion har feber. Ba å åk.
Han ojjar sig hela vägen hem.
Och i soffan fram för barnkanalen...
Kl 15 hämtar vi syrran i skolan. Sen till apoteket för att köpa febernedsättande till honom...och en cola efter önskemål.
Väl hemma kommer det... den lilla kroppen som viker ihop sig i kramp när han gång på gång kräks... i vardagsrummet, i hallen, på toa...
Stackars liten.
Bättre är det inte när Hwila mitt under kräkningarna bryter ihop och störtgråter för att hon 'känner för det'
Antagligen var det liiite för mycket att se sin lillebror i det tillståndet.

Sååå... här har vi det bra. Vi har isolerat oss och mottar inga besök. Då kanske dom andra små barnen som brukar vara med oss slipper bli sjuka lagom tills dom ska till sin mamma.

Zion fyller 5 år på lördag... MÅSTE bli frisk tills dess *bestämmer*
-och nu spydde hunden i köket... jag ska bara torka lite kräks... IGEN.
Hejhej
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...