onsdag, december 23, 2009

Tomtebesök

'Mamma Mamma!!'
Två studsande barn väckte mig i morse...
'Mamma!! Det står en BIOTV inne i vardagsrummet!'
'Va?' säger jag. 'Har tomten varit här med en stor tv?'
'JAA Mamma, den står därinne! Kom å kolla!! SKYNDA!'
'Var är våran lilla tv då?' frågar jag
'Den har han ställd bredvid!'

Jumen visst hade tomten varit där å bytt ut våran lilla 28 tums tv mot en fin stor 42 tums tv.

Tomten är en jobbarkompis till Rolle och vårat sparkont tillsammans. Rolle fick ett bra (tyckte vi iaf) erbjudande om att få köpa en jobbarkompis avställda 42 tums tv för 2500 kr. Problemet som tvn hade var att det, när man byter mellan kanaler så kommer det 4 pytte små vita prickar uppe i vänster hörn.
Om han inte sagt det hade jag aldrig sett det!
Vi tog hem tvn för att testa och se om 'problemet' var nåt som vi störde oss på, men som ni kanske fattar så är inte detta något problem för oss med en förtid från 28 tums branschen.

Spå den får nog stanna kvar.
Vikken PLATS man får när man byter ut en tjockis tv som står på ett rullande bord mitt på golvet till en platt tv in med väggen.

Nu ska jag gå på 'bio' med min son :)
Pöss
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

ja några pixlar som är paj i ett hörn stör ju inte precis (speciellt med det bra priset!)om man inte är petig;)
vilken jultomte ni har!!! kalasbra ju:)

måste ha varit underbart att se ungarnas glädje:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...