onsdag, december 16, 2009

Då är det över...

Du hade man varit där.

Nu har man sett henne... hört henne och upplevt henne så nära man nu kan som en liten skit som inte betyder nåt mitt bland alla kändisar och champange.



Tisdag fm åkte jag till stockholm och for direkt hem till Johanna & Nina.
Eftersom jag hade lovat Johanna att köra bilen till ett besök på Specialkliniken vid frihamnen så åkte vi iväg på det efter några timmar.

Jag kan ju upplysa om att det i sthlms innerstad finns lite mera bilar och människor -som verkar ha första tjing när dom går över gatan, än i metropolen Hasslefors.
Lätt stressat, döds hungrig och med hjärtklappning kom vi ääääntligen hem till Johanna igen hela och okrockade.
Kastade i mig lite modifast och sen iväg till pendeln för att åka in till östermalm IGENIGEN för att där träffa min fina vän Sofie som jag sist såg för typ ett år sedan.
Kändes dock som det var igår :)
Åt den godaste salladen jag ätit på 100 år och en förrätt bestående av fetaoströra m chili och bröd. STARKT och blodit gott.

Sen hem igen å sova tills Johanna hade fixat frukost på morron :)
Skönt att sova tills man vaknar lixom. Hur ofta händer det? Nä... Aldrig.

Onsdag var det julklappshandeldag.
Vi åkte till Farsta där jag drog runt knivskurna Johanna i ngr timmar. Efter ett bortglömt besök på Apoteket fick jag rusa till tåget eftersom Sarah skulle komma till sthlm från Laxå.
Kom typ 20 min sent men alla glada ändå.
Rusa till pendeln och rusa hem till Johanna och Nina för att äta och göra oss i ordning inför kvällen två konserter.
Johanna å Nina skulle gå på Melissa Horn och vi skulle ju på Lisa.

Vi träffade min gamla vän Mia inne vid Berns lagom till insläppet. Hon fick sin biljett och vi knallade in, hittade en av dom få sittplatserna som fanns och laddade med drinkar och kameror.
Jag hade ju bara min mobil, men jag är mäkta impad över min lille telefon. Spelade in lite filmer -som är omöjliga att ladda upp här med min uppkoppling och även zoomen på kameran funkade bättre än jag hade hoppats på.

Berns är en upplevelse i sig. Otroligt vackert där!

Konserten var magiskt. När hon kom in och körde första låten bölade jag. Fattade nog inte riktigt att jag var där. -hörs det att jag inte har provat detta förrut? :)
Ida Sandlund och Ingela Olson 'duade' och körde även lite på egen hand. Sånt gillar ju jag eftersom ajg i förväg är djupt kör i Idas röst.
Det har jag varit sen första gången jag 'träffade' henne. Hon sjöng på den tiden i Vasa Gospel men slutade just när jag började. Sen dess har jag följt henne och nu står hon där... med Lisa.
Ingela känner jag inte men är ju så otroligt talangfull!
Ju ett gäng fina tjejer och Mia och Sarah var oxå underbara att gå med :)

Sarah å jag missade sista pendeln hem så vi fick köpa oss en taxi. Sen fick vi gå skit långt både innan och efter taxiresan, så vi var gott möra när vi kom hem haha.







Känns som hon kollar en rakt i ögonen haha




Stephen Simmonds körde två låtar med Lisa. Han e najs :)











Berns är en upplevelse i sig. Otroligt vackert!








Kolla va vackert dom gjort på plattan!


Har redan önskat mig en Sarah Down Finer biljett till min födelsedag. Konserten är i mars.
Pöss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...