onsdag, december 16, 2009

Vafför innehåller mina dagar ständigt dåligt samvete?

Utan att på riktigt mena det önskar jag att jag:
Inte kände nån så jag aldrig skulle lova saker och ting som jag aldrig hinner/orkar mä,
Inte hade barn så jaginte behövde ha dåligt samvete för dom hela tiden ,
Inte hade ett hem som skulle skötas,
Inte hade en skola som skulle skötas,
Inte ha en hund som måste få gå på långpromenad och dessutom
Inte hade ett LIV som skall levas.

ATT jag bara kan lägga mig i sängen på min 'lediga dag' utan att känna att jag inte kan somna pga dåligt samvete.
DET ni... bara IBLAND skulle det va skönt.


/tt

3 kommentarer:

orcid sa...

önskar jag kunde hjälpa dig elelr ändra på saker men jag kan inte så jag skickar kramar och jag vet att du gör så gott du kan och lite till faktiskt.

Lillskatan sa...

Känner igen det där. Måste fokusera stenhårt på det som jag faktiskt gör bra och tre saker jag är tacksam för varje dag. Det lättar lite på tyngden.
Kram och god jul!

Tant Trassel sa...

Gud om jag skulle hitta TRE saker varje dag som jag är tacksam för... ja beroende på vad det är... undrar om det skulle va bara liiite omöjligt för mig. Men det kanske är som så att man kan öva sig i att se dom fina sakerna i livet sitt.

Orcid: Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...