onsdag, december 30, 2009

Va händer i ditt liv Tant Trassel?

Ju ser ni... en masse sånt som hände i ens liv i mellandagarna och runt jul/nytår.
Men ok...

En kort uppdatering... brukar mina uppdateringar va korta?? Nej eller hur... jag försöker.

Julafton gick på ett nafs. Ungarna han inte se va dom hade fått innan dom gav sig på nästa gåva. Men i dagarna efter julafton har dom haft tid att kolla på sina gåvor. Hwila kärade ner sig direkt i den prinsessklänningen hon så innerligt hade önskat sig.
Kittet innehöll allt från tiara och örhängen till väska, högklacka och trollspö. Hon var så tjusig så.

Sen runt 19:30 åkte jag till jobbet för att jobba... såklart.
Tog en ett pass som nån som har större barn ville bli av med. Minas barns julafton är ändå över vid 20:00 så jag passade på att tjäna lite pengar.

Helgen d 26 - 27 jobbade jag oxå. 9:30 - 20:30 båda dagarna. Det var snorhalt så jag fick låna Ellas gästsäng natten mellan lör och sön. Skönt men det vert plötsligt en myyycket lång helg... bra pengar dock.

På måndan hade vi fint besök av Hello med hela den puckelryggade som man säger i Danmark :) Hela familjen Hello var altså på genom resa och landade till en kopp fika på måndag em där jag även fick överräckt min Huskylock som jag tjänat till mig genom tygutbyte.
Hon heter Hilda numera och skall bo här tills hon dör :)
Skall ta hem lite tråd så jag kan avprova henne snarast. Hon ska nämligen ha 4 rullar av samma färg för att köra. Som ni kanske ser så är det en öööverlock maskin :)
Mycket trevligt besök och jätte roligt att äntligen få ett ansikte på en människa man ändå har följd under ganska länge.
På kvällen, efter att i nån timme eller två, med Zion på min rygg, ha klippt och mätt för att få passande tygbitar för att sy ett överdrag till Hilda, tog jag fram min Hi-Tec symaskin... min vanliga maskin asså, men se... tror ni åbäket vill köra? Näää... Piiip piiiip piiiip piiiip sa det bara när man trycka på pedalen... den rörde sig inte ett jutta.
Elektronikfel sa mannen i telefon när jag ringde och bad om hjälp. Bara å lämna in på garantin... i Karlstad.

Tisdag... *funderar* Ju tisdag fixade jag å donade jag hela dan härhemma. Sovrummet ommöblerades en del och jag fick plockat undan och städat ur.
Känns mycket bra och mycket större nu.

Onsdag... *funderar igen* Onsdag är ju idag... Idag var vi i Karlskoga med Singer maskinen. Sen åkte vi till Orcid m familj på fika och för att hämta en kamin som skall ersätta våran gamla sönderbrända stackare.
En lång dag med en del timmar i bilen i det otroligt vackra vädret.

Hwila har passat på att få feber lagom till andra baconsprutan i tisdags, så det vert ingen spruta såklart.
Hon är inte bra än och har ff 40 grader.
Vi får se hur morrondagen ter sig. Hoppas inte vi behöver stanna hemma på nyårsafton.

Mm... nu ska jag sova hörrni. Nu känner jag mig jätte duktig som har uppdaterad bloggen så flitigt med resultatet att alla har somnat.
Men om man har dåligt minne så är det bra att blogga för då kan man alltid kolla bloggen och minnas :) Eller huuur?

Kram på er... Gott Nytt År.
Hoppas det blir roligare att läsa bloggen nästa år. Man kanske ska förnya den på nåt sätt?

/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

Hur är dem med Hwilis idag?
så kul att vi sågs, var ju ett tag sen.:) Zion glömde sin...monster macdonalds grej, den får vi ta med oss när vi kommer bortåt.

överlevde Herman resan?:)

Hello sa...

Tack för senast! Det var fantastiskt roligt att träffas!

anna sa...

ett litet avtryck. här kände man sej som hemma. tokfint!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...