tisdag, december 01, 2009

Ditt bästa julbak-recept

Får höra nu...
Sitter här å laddar med recept inför helgens julbak-pyssel.
Kommer att tänka på att jag VARTENDA år sitter å kolla genom internet på just MITT recept på lussebullar... det receptet som JAG vill skall gå i ärv till mina barn... ja ni fattar va?

Vill göra en sån dära Julkokbok med bara sånna gottiga saker.. julgodis, julbak, skinkan, anden, fläskestegen och rödkålen...
allt... och det skall va MIN... den man plockar fram varje år vid samma tid...den som kommer vara lika sliten som mormors gamla receptbok.
-ok... knappas kommer d bli så, men nu måste jag börja bestämma mig för vikka lussekatter som vi gillar bäst, vikka som håller längst osv.

Så...
Ge mig ditt BÄSTA julrecept.
Denne omgång ska vi fokusera på bak och godis. Så shoooot.
Tackar ödmjukast för visat intresse.

Pöss p löss
/tant trassel

6 kommentarer:

gabbe sa...

pappa ska baka klenetter till mig, jag bad om en stor kartong. inte snåla här. är osäker på vad du villa ha recept på.
anna och jag bakade på jobbet igår, hon gjorde ett jätte god godis, som jag ska göra med barnen idag. det behövde nougat, blockchoklad ljus och vit. sen madelmassa. nogaten i mitten sen madelmassa runt den och sen dopppad i ljuschoklad sen ringla vit choklad över. sen in i frysen

Karina sa...

juuuust det! Klejner skall man ju ha! Men det receptet ska jag nog få från mamma. Hennes är skit goda!

Spar receptet på godisarna ni gjorde på jobbet. Kram

orcid sa...

har inget bra recept men jag vet att kesella är bra i lussebullar, gör den luftigare:)

Karina sa...

gör dom dessutom saftigare så dom håller längre :)

Lisa sa...

Jag älskar brända mandlar och Mozartkulor, enkelt att göra också!

http://www.receptcentralen.se/brod-och-bak/branda-mandlar/

http://www.kokaihop.se/recept/hemgjorda-mozartkulor (brukar ta ljus choklad eller blanda ljus och mörk på utsidan har dock aldrig orkat göra den fina dekorationen ovanpå...)

gott godis recept sa...

Klicka på mitt namn så kommer du till mitt favorecept :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...