måndag, januari 14, 2013

Välbehövd

Tog mitt tillfriskande och styrde Plutten mot Örebro för en kväll i min kompis perfekta badkar och lite filmhäng.
Så medan han gick på nån buggkurs sjönk jag ned i Örebros bästa badkar... lååååångt och djuuuuupt, med en drink, lite wasabinötter och en jävla massa skum.

I total tystnad. Fattade inte hur hans musiksak funkade så det fick va tyst helt enkelt. Fast tystnad är ju en av mina starka sidor så va gjorde väl det. Tankarna var på en ok nivå och jag bara va helt enkelt.

Sen kom badkarets fader hem och vi satte på nån film... som ingen kollade på för vi verkade ha fullt upp med att prata. Och prata kan man ju lika bra göra på stan så vi tassade till Stora Örebro och tog en öl. Träffade lite folk att prata med och vid midnatt tassade vi hem igen till hans lägenhet och föll till ro.
När jag somnade där på soffan tänkte jag att jag nog skulle försöka förbereda mig mentalt på att det var kallt hemma när jag skulle komma idag efter skolan.
Och visst var det så. Proppen var trasig och det var ISkallt. Det är fortfarande ISkallt. Det tar typ två dagar att värma upp huset igen.
Men jag kommer styra upp detta. Snart.
Imorn... imorn ska jag ta vägen förbi firman... då får vi se om jag kan få en tjänst mot mina 10 veckor i praktik... som dessutom är på väg att bli minst tio till.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...