måndag, januari 28, 2013

Det händer igen

Förra veckan kröp jag i trånga utrymmen för att tillsammans med mina killar städa ut lite gammal kabel och bråte under några av smältkärlen på metallindustrin jag hänger på för tiden.
Vi körde Langen Går och plötsligt kom det en gammal trälåda i min famn med en massa bråte i. Jag kände direkt att detta INTE var ok!
Tömde lådan snabbt som 17 och skickade tillbax dom med orden 'Den här ska ni va JÄVLIGT rädda om annars ligger ni risigt till!'
Sen kom det en låda till... inte samma... och sen en till...
Jag hade nu 'samlat på mig' tre jättefina och antagligen asgamla trälådor som jag ställde lite undangömd med tanke att kolla lite med nån random gubbe om det möjligen kunde va så att jag kunde få adoptera dom.
Idag skulle vaktis peka på vad som skulle slängas vart av allt vi rivit loss och började dra i 'mina' lådor och typ... 'slängas'
Jag nästan skrek NEJ! urm... jag tänkte kolla om jag kunde ta dom. Vaktis kollade på finaste lådan och sa 'oj... dom här kan nog vara värdefulla. Humm... dom skulle jag egentligen vilja ha, men du kan ta dom' Jag försökte vara ödmjuk och hålla med honom om att han såklart borde ta dom eftersom det ju är hans arbetsplats men han tyckte ändå att jag skulle ta med dom hem :)
Sååå... lycklig släpade jag iväg mina dammiga lådor till tryckluftslangen och sen ut i bilen.
Ännu ett fynd, en gåva och en tacksam tant.
Ena lådan, en spritlåda tror jag, var extra fin. Här är lite bilder på trycken.






/tant trassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...