tisdag, januari 08, 2013

Betyder det nåt?

Funderar på om detta med försäljningen av huset... om det BLIR såld, och flytt till Örebro, vad det kommer betyda för mig. Kommer det betyda NÅT öht?
Tänk er lite nystart, närmre till riktiga människor och jobb och ett boende utan dom KRAVEN som ett hus har.
Eller kommer jag mögla bort i min fula lägenhet och två barn som saknar sina kompisar och jag utan mental kapacitans att möta nya människor som på riktigt intresserar mig.
Och ja... träffa nån riktig pangkille som slår bort benen under mig när jag tittar på honom. Nån jag kan ge mitt liv och mitt allt!
Kommer sånt att hända? Kommer vi bli en liten lycklig familj av den hära flytten?
Eller ja... kommer vi bara bli liiiite mera glada?
För vet ni, det skulle räcka ganska långt just nu.

Mamman går till sitt lärlingsplats (som kan befinna sig på VIKKET jävla företag som helst sålänge jag får JOBBA. Längtar ihjäl mig efter att få bli skitig och prata snusk och oviktiga saker på lunchen (för det verkar va sånt man gör när man är byggare))
Mamman slutar jobbet, hämtar ungarna på en skola som har råd att ha en etta!!!
Mamman tar hem barnen till en lagom stor lägenhet där hon faktiskt trivs, ger dom köttbullar direkt ur förpackningen till kvällsmat utan att få dåligt samvete och sen kurar ihop sig i soffan med en PlayStation kontroll i handen och tillsammans med ungarna gapar sig igenom en timmas tv-spel för att tills slut stoppa om lintottarna, bryta ihop för att dom är så fina och krama dom till sömns i sin knarrande våningssäng.
Varefter morsan smyger upp och sätter sig en timma i tystnad i soffan med datorn och bloggar om vikken underbar vardaglig vardag vi har haft och hur glad och tacksam jag är till mig själv att jag har lyckats skapa en bra tillvaro för oss.
Kommer flytten betyda detta?

Vi får väl se.
Kändes bra att få skriva det iaf :)

/tant trassel

2 kommentarer:

Mia ... som jag är ... sa...

Hej!
Jag har läst dig ett tag i tysthet och gillar din blogg ;)
Jag tror en flytt kommer bli bra för er. Att bo i lägenhet är som en dröm jämfört med hus (Har gjort en sån flytt själv) Många av kraven och tyngden på axlarna försvinner.. det är som att man får ett annat lugn.
Så tveka inte om huset blir sålt.
Och det kan dyka upp en trevlig man, faktiskt.. :)
Jag hittade en, som nyinflyttad till stan, och det var för 18 år sen. Så ge inte upp hoppet ;) Kram på dig!

orcid sa...

alltså ajg vet ärligt inte...men om msn tänker på allt strul och krångel kan en lägenhet om än tråkig ändå ge dig lite andrum både fysiskt psykiskt och ekonomiskt om det så ÄR en etta.

jag tycker personligen att huset är du, naturen är du, livet på landet är ännu mer du men förstår så klart att du kan ju inte (ska inte) äga ett hus när det är så mycket som går emot...ibland måste man börja om och bygga upp sig och då kan en flytt till en liten etta eller tvåa rädda dig- bokstavligen.

Betyder ju inte att det är för alltid eller hur <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...