söndag, januari 06, 2013

Musik & Konst

Musik, texter...konst på olika sätt. Jag blir så extremt berörd.
Vissa dagar kan jag inte ens ha på radion för jag tycker att alla låtskrivare är idioter som gör låtar och texter jag inte vill kännas vid. Låtar som inte säger det jag behöver uttrycka.
Dagar då alla mina playlists gör för ont, gör mig arg eller bara rör om för mycket i mig, så jag inte kan spela dom helt enkelt.
Jag tar åt mig ALLT jag hör. Och särskild just nu. Allt går direkt in.

Tavlor. Jag har aldrig köpt så mycket till mina väggar som jag har gjort på sista tiden. Har ett jättebehov av att uttrycka mig.
Behöver se saker runt mig som rotar om i mig.
Men jag har även ett stort behov av tröst. Av hopp och av tillit.
Det är här låtarna o texterna kommer in.
Rätt låt i rätt stund.
Dom stunderna är bara lite för få.

Men ikväll har jag en sån stund.
Lyssnar på låtar som säger mig saker som jag behöver höra.
Bara sitta i soffan med en öl och en filt. Och musiken.
Och tårarna.
Alltid dessa blöta kinder.

Nån dag har jag väl gråtit klart.

Fan...det behövs verkligen ett uppåtinlägg på denhära surbloggen snart va?

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...