torsdag, november 15, 2012

Man lär sig...

Idag tog jag tag i pelletshelvetet.
Har fått tillbaka mitt kretskort från reparation med orden: byt triacen och eltändaren jag har skickat med.

Ok. Triacen gick ju att hitta på kretskortet och efter ett kort besök hos grannen hade jag lött fast den nya triacen på kortet.
Sen var det eltändarens tur. Det är den som tänder pelletsen lixom. Den borde alltså sitta nånstans där dom småttingarna är.
När jag väl hade lokaliserad tändaren var utmaningen att bryta sig in o byta ut den.
Tills jag kom på att jag behövde används lite våld lyckades jag plocka ned allt runt.
Iaf. Till slut kom den loss och kunde bytas.
Jag kände mig grymt nöjd med min insats.
Sen var det dax att rulla igång pelletsbrännaren. Det var typ ett år sedan sist o minnet är kort. Meeeen se. Nu kör den! Ja jaminsan!
Jag har lagat helvetet! Jag e så jävla bra!
Tjack

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...