torsdag, november 22, 2012

Boven

Idag hade jag tagit med mig reläna från elpatronen i pannan till jobbet.
Trodde ju först att ett värmeelement som hade lagt av eftersom pannan hade så svårt att värma upp mitt vatten.
Men efter lite mätningar misstänkte min jobbarkompis att problemet borde ligga någon annan stans.
Så då var det ju bara att fortsätta uppåt i kedjan och på tur stod reläna. Tog med båda för en säkerhetsskull och vi dissekerade ett grenuttag och kopplade på stickkontakten på relät över spolen. Och det var tvärdött. Det ska lixom klicka till och dessutom ska det gå ström.
Men här fanns varken det ene eller det andra.
Det andra relät slog till och ledde ström.
Så...nu skall jag försöka hitta ett relä som passar en panna från 70-talet som dessutom får plats under huven till elpatronen.
Ringa återförsäljaren imorn får bli steg ett.
Hoppas det kan lösa sig snabbt så jag kan släppa det och lägga fokus på att göra klart huset för försäljning på riktigt!

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...