söndag, november 18, 2012

Konstiga dagar

Hatar konstiga dagar. Jag har väl nån diagnos men asså när man sover bort halva söndagen och den övriga vakna tiden går åt till att bara typ gå runt.
Har varit vaken till kl 05:30 efter en dödens natt med en tandvärk som inte var nådig. Till en början gick tandvärken att döva genom att skölja med kallt vatten eller Flux o äta en inflamationshämmande tablett.
Men som timmarna gick hjälpte intet! Det gjorde ONT konstant.
Kastade mig över medicinförrådet och hittade dundersmärtisar (sånna som är röda o avlånga så det lixom skriker att det är giftiga saker) från nån av mina operationer som jag tryckte i mig.
Sen gick jag. Runt runt runt. Från hallen till vardagsrummet till sovrummet till köket till hallen igen. I en timma. Kände att jag hade svårt att hålla mig uppe till slut och när jag till slut satte mig i soffan, somnade jag där. Utmattat o Naken. Sittandes i fosterställning. Vaknade efter några timmar o la mig halvtsittandes i sängen. Och somnade igen.
Vaknade kl 10 när en klasskompis till Hwila plingade på dörren med ett brev. Sen sov jag igen. Från o till. Till kl 14.

Vågar inte äta eller knappt dricka nåt. Nu gör det liiiite ont hela tiden.

Och söndagen är typ slut. O jag har inte gjort nåt av värde.

Hur gör man när man har svinig tandvärk o inga pengar och dessutom inte räknas som kreditvärdig?
To Endure?
Antagligen.

/tant trassel

2 kommentarer:

Katja sa...

aj då vad värdelöst!!
tur det är barnbidrag på tisdag iallafall, så du kanske härdar ut till dess.

Jag tror att du kan få med dig en faktura också från folktandvården även om du inte är kreditvärdig, dock har man bara typ en vecka på sig att betala men då hinner du ju få lön.

Tant Trassel sa...

härda ut gick inte :(
Nästan 2000 kr fattigare.
weee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...