söndag, november 11, 2012

Det finns farsdagar å sen finns det...

Farsdag.
Den dagen firades på lite olika sätt för dom inblandade i mitt umgänge.
Min pappa firade sin farsdag under kniven på ett sjukhus i Danmark.
Han får ibland små blodproppar i hjärnan som gör att han ramlar omkull pga att han blir förlamad en stund i ena sidan och denne gång föll han så illa så höften bröts på 7 ställen.
Igår bytte dom ut hans höft och satte dit en protés.
Det tog från kl 16 till midnatt.
Nu får vi se vad detta kommer betyda för hans liv. Tyvärr så har jag en känsla av att sånt är en typisk sådan sak som gör människor så mycket äldre bara över en natt.

En annan pappa som vi firade var mina barns pappa. Tycker det e viktigt att dom får möjlighet att lämna teckningar och krama om personligen på farsdag.
Så vi köpte en blomma o en påse kanelsnäckor och åkte till Rolle.
Hann sitta ned 10 min tills jag kollade tågtider och insåg att det bara gick tåg varannan timma från Laxå in till Örebro och att vi då skulle bli sena för nästa firande.
Så vi avslutade fikat och rusade till tåget.

Nästa farsdag firade vi i Örebro.
Denne gång hjälpte vi Astrid o Greta att fira sin pappa, Simon. Det vart väldit stämningsfullt uppdukat tebjudning på golvet i badrummet med "honungste, honung o sprit" och mini-smarties.
Några gåvor vert oxå framplockade.
Där satt vi 6 pers och bjöd runt tekannan och talade om hur fint vi hade det på bjudningen.

Så varianterna på en farsdag kan ju variera i det oändliga som ni märker.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...