onsdag, november 21, 2012

KlappOhej

Sitter här och fingrar på första julklappen som jag har inhandlat i år. Fick den på posten här om dan och det är en sån dära julklapp som man själv är lite fascinerat utav.
Detta är nog det finaste jag har gett bort nånsin tror jag.
Ni skulle skratta om ni visste :)
Men vi gillar ju olika saker och detta kan få igång mig fullständigt.
Halva grejen är dessutom att fundera på om den som skall få julgåvan öht kommer bli lika glad som jag skulle ha varit. Det e ju inte alls säkert :)
Är det ofta så att ni köper saker till andra som ni eg gärna skulle vilja få själv i gåva?

Det bästa jag vet är GENOMTÄNKA gåvor. Presenter som är personliga och gärna genomtänkta.
Jag möter det sällan men ibland så...
Personliga presenter kan vara saker som människor gjort själv. Jag kan bli 100 ggr gladare över en hemmapysslat tändsticksask än en ljusstake som nån kanske tyckte 'passade mig'... eller som personen i fråga själv tyckte var skitsnygg och mera passar denne än just mig.
Ja ni fattar...

En genomtänkt present kan vara något som hen har talat om för länge sedan och nämnt att hen just skulle kunna tänka sig sånt. Och att man då minns det och köper det när det väl är dax för present.

Men denne gång har jag kanske inte varit så jätte genomtänkt. Kanske mera personlig och spontan... och åt 'oj-va-fin-en-sån-skulle-jag-vilja-ha' hållet.

Det får bära eller brista. Det går inte att byta.

Nu är det bara 200 klappar kvar att köpa... och tänder att laga... och vinterdäck att köpa... och...

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...