söndag, november 25, 2012

Gladbok jag mä

Läste på Tant Emmas blogg om att hon skriver Gladbok.
Varje dag skall hon, innan hon somnar, skriva ned fem saker som har gjort henne glad under dan.
Jag som älskar fina anteckningsböcker men aldrig hittar anledning att använda dom, kände att jag gick igång på ideen direkt.
Mycket även för att jag behöver bli gladare.
Och om jag försöker lägga fokus på gladsaker så kan jag nästan tänka mig att jag kanske blir gladare oxå.

Kommer inte bli lätt till en början dock... om jag känner mig själv rätt. I detta att skriva ned gladsaker kan det ju ingå att jag faktiskt har gjort mig själv glad. Som ex när jag fick igång pelletshelvetet, så var jag ju glad... glad för mig lixom. Glad att jag fixade det.
Men det är ju oxå ett sånt brutalt fall av gladsak som inte återkommer så väääärst ofta.
Men nu försöker jag.
-det är redan stopp i huvudet...
5 saker är mycket.
Det är mycket för en söndag som känns som att den slutar lite nedåt.

Men jag kommer fixa det :)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...