onsdag, november 14, 2012

Efter Skogen

För några helger sedan var jag med Simon i småland för att hälsa på Doris ich Gucci hos sin nya husse och matte.
Husse hade bjudit Simon på jakt och jag hängde på.
Bestämde mig för att hänga med ut i skogen och jag hade en jättebra dag!

Nu börjar jag känna suget efter att hänga med ut igen... tanken har landat... jag kommer ta jägarexamen.

Vad detta kommer att betyda vet jag inte. Men jag måste börja nånstans.
Att ta jägarexamen betyder inte att man måste äga bössa så det går ju bra att börja med.

Eftersom jag hatar att frysa har jag beställd bra stövlar på REA.
Stora täta varma stövlar är tunga. Och mina höfter brukar ha lite problem med sånt om jag skall gå långt.

Jag har hittat ett par stövlar som är tillverkade i samma material som Foppatofflor.

Fodret är en strumpa som man kan ta ut och tvätta/torka.
Stövlan som heter Igloo Termo ++ tål ned till -60 grader, vikket kanske duger :)

--------
Igloo Termo Värmestövel
Marknadens lättaste värmestövel! För fiskare, jägare och skoterfolk.
Ultralätta stövlar. Igloo Termo är 35 % lättare än liknande stövlar gjorda i PVC eller gummi.
Varma stövlar. Igloo Termo har miljontals luftceller som gör att dina fötter håller sig varma.
Långlivade stövlar. Igloo Termo har 2-3 gånger längre livslängd än liknande stövlar i PVC eller gummi.
Flexibla stövlar. Tack vare EVA-materialet i Igloo Termo värmestöveln har du varma och smidiga stövlar ned till -60°C.

Material E.V.A (Ethylene Vinyl Acetate).
Igloo Termo är tillverkad inom EU. Igloo Termo har uttagbart värmefoder och är därmed lätt att torka. Igloo Termo är vattentät och väger endast 433gr i storlek 44. Igloo Termo är fria från PVC, har snölås med snörjustering, har en sula som håller och är köldtåliga ned till -60°C.


Tror ni det blir bra?
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...