onsdag, april 25, 2012

Ingen som frågar

Vet ni vad jag saknar?
Jag saknar nån som ringer och frågar hur det är.
Nån som finns där i bakgrunden, även i tanken och bara älskar mig.

Visst att andra frågar hur det är men... jag vill inte svara. Jag vill svara mamma som frågar för jag vet att hon i djup kärlek till mig bryr sig om alla punkter i mitt liv.
Hon frågar hur det är på riktigt, med allt...

Hvordan går det i skolen skat? Nåååda, klarede du den pröve osse? Det var flot. Du er så dyktig min skat!
Hvordan går det for Hwila og Zion? Har Hwila lärt sig at svömme endnu? Nååå men det kommer nok ska du se. Jeg gläder mig sådan til at se jer til foråret!
Hvis i ikke har råd skal vi nok hjälpe til at betale biletten.
Og Hwila fylder jo år snart? Hvad skal jeg köbe til hende?
Jag har köbt undertöj og strömper til begge börnene, det mangler de jo altid. Og så havde de tilbud på tynde jakker, mangler de sådan nogle? Så vil jeg godt köbe det til dem...
Penge? Ja det er lidt hårdt for dig for tiden. Jeg skal se... jeg har samlet lidt sammen til dig som du skal få. Men du må ikke sige noget til far! Det er vores hemlighed.
Hvordan har dig og Simon det? Det var så dejligt at se ham igen sidst i var hjemme. Jeg er så glad får at se den måde han kikker på dig, tar i dig... det har jeg länges efter!
Far? Jamen far er jo far... han er lidt sur for tiden. Sur på mig fordi jeg er syg og ikke kan så meget. Men han er nok mest sur på sig selv... bange...
Og husk nu lige at moster Annette har födselsdag i morgen.
Ska jeg lige sige hej til börnene?....

....................
allt det... allt det som en mamma (eller pappa eller plastförälder) som har funnits där hela ditt liv frågar, berättar,  önskar för en, tänker på för ens skull.
Det är SÅ såååå ekande tomt efter henne. Känner mig så halv, så bortglömt, så ledsen och så liten utan henne.
Ingen, INGEN kan nånsin ta hennes plats eller fylla det tomrummet hon lämnat efter sig. Det kommer va tomt där alltid.
Varför måste man va så förbannad stark alltid?



<3 mamma
/tant trassel


4 kommentarer:

orcid sa...

jag vet ju inte hennes röst men ändå kan ajg höra en varm kvinnlig röst säga det du skrev på danska och jag fattade nog nästan allt.

önskar du fått ha dein mamma fler aår till i livet..önskar hon aldrig blvit sjuk...önskar så mycket för din skull hjärtat.
kram <3

Agnes sa...

Styrkekramar till dig! Saknaden tror jag aldrig försvinner men den kommer att göra mindre ont. Du ska se att det kommer att kännas bättre med tiden.
Vet inte själv vad jag ska säga eftersom jag är i samma svacka själv.
Sköt om dig och din lilla familj!
Kramar

Chatto sa...

Så fantastiskt vackert skrivet, jag känner din smärta och tårarna rullar på mina kinder. Kramar i massor till dej min fina vän.

Unknown sa...

Du har henne där ju! I dig. Det märks tydligt att hon finns hos dig. Hämta kraft där Karina och vila i det. Du har all kärlek... i dig. <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...