måndag, april 30, 2012

Dag innan röd

Eftersom Hwila är sjuk, hade jag henne o hennes lillebror hemma idag. Hade eg halvdag i skolan men nu fick jag som sagt stanna hemma.
Vi åkte dock till Örebro för att hämta mina skolböcker & köpa färg till deras våningssäng.
Vi åt frulle i skolan o åkte sen till Bauhaus för att botanisera bland kulörer. Hade bestämt mig för färg till sängen och tapet till väggen bakom sängen men eftersom den ska stå på Zions rum så pratade vi lite om vikka färger han vill ha på övriga väggar och golv.
Svart golv och röda väggar. Jotack...kan väl sträcka mig till svart golv men röda väggar funkar verkligen verkligen inte. Får bli vitt tror jag. Hoppas han kan känna sig lite nöjd ändå.

Iaf. Sen hämtade vi 3:an & 4:an på dagis runt 13 så dom skulle få kort dag som alla andra barn.
Använde resten av eftermiddagen ute.







Kollade på kossor, skitade ned oss o kasta stenar i vatten. Försökte lära 4:an vad mossa o blåbärsris är och i övrigt hålla reda på 1:an, 2:an & 3:an.

Nu är det jo Valborg o den dära brasan som ska tändas kl 20:30 känns sjukt mycket som att ingen av dom små kommer orka mä.
Inte jag heller eg.
/tant trassel

-Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

orcid sa...

rött och vart blir ju rätt mörkt men svart och vitt är fint och med röda textitiler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...