tisdag, april 17, 2012

Fattiga kakdagen

Hade inte råd att ta mig till skolan idag så jag fick snällt stanna hemma. Hade bestämt mig för att baka småkakor så ungarna kunde känna sig rika om inte annat så på livskvalitét.
Men innan lunch ringde dagis och sa att Zion hade feber så dagen räddades av VAB.
Och jag bakade... jätte goda vert dom :)
Småkakor är klart underskattade!
Receptet till Korintkakorna har jag tagit från Mia Öhrns dösnygga bakbok som jag till o mä har gett bort i present bara för att den är så sniiigg.

Boken heter 'Klassiska kakor på nytt vis' och är... bra å ha typ. Till det hör ju att Mia Öhrn själv är så super gullig att titta på så man blir gla bara för det :)
Synd bara att alla mina tre svärmödrar bor ända i Örebro så jag inte kan impa på dom med mitt hembak :) Försöker impa på min 5åring istället men det går sådäääääär faktiskt. Han ville bara ha een kaka. Tröstar mig med att det nog är för att han är sjuk. Plutt
 :(
/tant trassel -och nej... jag gillar inte heller kaklet...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...