fredag, april 20, 2012

Bajker

Ja, Hwila cyklar idag runt på en i vårt hem kallad regnbågscykel http://trasseltofs.blogspot.se/2010/06/hwila-5-ar.html som hon har cyklat på i två år nu. När jag köpte den var den begagnad som ni kanske fattar till utseendet att döma :)
Nu, FAST att hon är så liten som hon är (114 cm tror jag det är) börjar den cykeln bli för liten för henne.
'Jag gillar inte min cykel längre mamma, den gnisslar'
Nej det förstås...
Hon fyller 7 år sista maj och jag tänkte att hon kanske kunde få en ny tills dess.
Kollar blocket men hittar inget annat än skittråkiga fula cyklar i närheten.
...börjar glida iväg lite på nya cyklar och vågar mig in på en vanlig cykelsida, bort från Biltema och sånt som man brukar kolla på.
Och hittar denne...

Visst, det kanske finns tuffare och coolare cyklar men jag vill jo att hon ska bli glad oxå. Inte bara att jag ska försöka bryta flickmönstret och det såååå uttjatade prinsesssnacket.
Men visst var den fantastiskt söt?

Fast jag är asfattig tyvärr :(
Och vem köper en barncykel för 2500 kr?
Hon kommer kanske inte växa ur den innan hon är typ 10 eftersom hon växer så himla långsamt, men ändå...
Ska kolla med pappa om han vill bidra lite, fast... nej... jag kan inte rättfärdiga ett sånt köp. Det bara går inte.
/tant trassel

6 kommentarer:

orcid sa...

va fin du är på nya fotot till höger :) jättefin!

cykeln är fin med men nej inte ska du lägga så mycket pengar som du inte har.

hittade denna på citytorget

http://www.citytorget.com/ad_view.asp?id=34044

är den för liten? (kan ju inget om cykelstorlekar till barn..eller vuxna för den delen) :P

orcid sa...

eller här

http://www.citytorget.com/ad_view.asp?id=34024

Katja sa...

köp en rosa och ta loss stängskärmarna och spraymåla dem babyblå.. skulle tro att det blir bra och lite åt rätt håll iallafall :)
själv hittade jag en tjusig sak till mig själv för 6000 kr som jag bara greglat över (såå skitdyr) men iallafall. den heter trek stockholm eller nåt liknande, ljusblå. Så fin att man dör. (googla får du se)

Katja sa...

http://www.stadium.se/sport/cykel/cyklar/131175/occano-y-511-16-tum-girl typ den o måla om stänkskärmar ljusblå och kanske byta ut korgen. blir du medlem hos stadium kostar cykeln 1000 kr. Inte lika fin som den du hittat men close enough :)

Anonym sa...

Du skriver underbart fint, Karina!
Det är så levande text, så målande och färgstark.
Jag går ofta in här och läser, och blir lika glad varje gång.

Kram, Bosse Werner

Tant Trassel sa...

Katja: bra ide! Dock för liten cykel. Hwila ska ha 20" nu. Men som du ser hittade jag nog nåt som går att göra ok.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...