måndag, januari 16, 2012

Fulhärligt

Jag och Karina träffade på en fåtölj som jag tyckte jag kände igen mycket väl. Bruno Mathsson har gjort nåt liknande på 60-talet som påminner mycket om detta. Jag har INTE råd med nån Pernilla fåtölj men denne såg jag som en utväg. Man satt KANON i den så den är ju bara så ful att den blir snygg. Jag har ett presentkort till en kompis som är tapetserare där jag vann en tävling för ett tag sen och jag har haft just en fåtölj i tanke som möjligt objekt för henne att  ta tag i men har ingen som jag sitter bra i.
Nu stod den där.

Såg detta fram för mig på ett ungefär: http://tapetseriosant.blogspot.com/2010/04/ute-pa-turne-keramikmakeriet.html
Den fåtöljen har då min kompis Eva klätt om och jag tänker mig nåt liknande på just den hära fåtöljen. Dock i helt ull med nackstöd (kudden) och pall i fårskin men resten i mörkt grå ull. Va tror ni?
Köpte den... ja Simon, jag köpte den :)  75 kr för det var halva priset två dagar efter. Pappa å jag åkte och hämtade den och min bror har kontakter så han kommer nog få den till Laxå till mig. Jag kände till slut att det var värd ett försök iaf. Annars är det 75 kr i sjön. Dör nog inte av det.
Nu ska vi se va Eva säger :) Det e ju hon som ska jobba med den.
/tant trassel

2 kommentarer:

TapetserarEva sa...

Hon säger;-Vad kul,den kommer bli SÅ fin!
Tills vi ses...//Eva

orcid sa...

tror den kan bli riktigt snygg i grått och får!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...