torsdag, januari 19, 2012

På andra sidan

En båt låg på sidan nånstans mellan
Sverige & Kontinenten
Än så länge så är det bara jag som numera är 'på andra sidan'. Tåget lämnade just Danmark tågade över bron och hamnade i Skåne, Sverige.
Är sååååå hemsjuk så jag känner jag snart går sönder.
Det KAN inte va sunt att vara borta från dom man älskar såhär länge! Visst, ett TAG lixom men INTE såhär länge.
Fick för mig att jag rent faktiskt hade varit borta i 3 veckor men där ser man hur LÅNGSAMT tiden går ibland för jag har 'bara' varit i Danmark i 15 dagar. Löjligt kort tid jämförd med hur det känns.
Första stationen på svenska sidan.
Ett ortsnamn som inte gick att uttala.
Köpte kaffe på tåget i Danmark. Det var odrickbart. Visst jag är nationalist och typ 'inget är dåligt med Danmark' men asså... dom KAN inte göra kaffe. Nu längtar jag till bytet i Gbg kl 13:30 så jag äntligen kan köpa kaffe som smakar annat än gammalt filter, unken termos och just avsaknaden av kaffesmak.


...oj va många som går av i Lund...

/tant trassel







Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...