fredag, januari 14, 2011

VillaTrassel


Idag skall jag ta MINA nycklar till MITT lilla hus (ja eller vårt men jag är ju lite ego i min blogg) och hämta upp två goda vänner och åka till MITT nya hus och städa ut allt gammalt skit som en liten tant kan ha lämnat efter sig i krokarna.

Eftersom huset ju är tomt måste man typ ha mä massor. Inte ens den gamla dammsugaren lämnade han kvar. Hittade en diskborsta där igår. Tack... snällt men nej tack :)

Ju men så här skall gnuggas förstår ni.

Inflytt blir... lite pö om pö.
Jag har förresten redan vinkat väldit intensivt till grannen i huset bredvid som syns på bilden :)
-Ändå känns det ganska läskigt. Vi har ändå bott utan grannar i ganska många år. Innan dess bode vi lägenhet och då blir grannskapet inte på långa vägar lika viktigt som det gör när man bor i ett litet villaområde.
Vet inte ens om jag fixar det särskild bra men jag får lära mig.
Är så rädd att vi skall komma dit och ställa till i villagata-idyllen. Att nån skall hata hunden, katterna, ungarna... att vi inte skall ha tillräckligt välstädat i trädgården eller i huset. Att våra fester (vi har dock typ aldrig fest) blir för vilda och nån pissar och kräks under grannens direktimporterade Magnolia...
Jag skulle kunna fortsätta i evigheter... LÄSKIT är ordet och känslan.

Den hära villavägen flyttar man typ bara ifrån om man dör mera eller mindre. Det finns en minimal rotation på folk och alla känner alla och alla verkar tycke att Villagatan i Laxå är världens i särklass bästa gata. Och här kommer VI?
Familjen WT... misslyckat... stökiga...
Jaja... får väl börja klä mig lite lätt när jag skall hämta morrontidningen för att blidka dom hahaha
Tänkte på den hära kanske? Va tror ni?

Bilden är en länk.


Den ursöta sovklänningen hittar man i mina favisbloggs webshop/bloppis och jag övervägar STARKT att inhandla denna :)

Well... nu måste jag klä på mig städrocken och skrida till handling.
Puss på er
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

Ni kommer platsa finfint i lilla villatrassel :)

jag känner så ibland med trädgården här och vi har ju bott i villan i 8år nu. Ett par grannar är värre än mig att inte orka klippa gräset var 3dje dag...så jag är inte sämst ;)

Gnugga på nu! :) KRAM

itsallvintage sa...

söt du är!!
/lovisa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...